mandag den 25. november 2013

Smoothie med sharon frugt


 

Sharon frugten er nem at opstøve i supermarkederne på denne årstid. Jeg fandt en bakke (meget modne) til en 5’er i fakta. De røg selvfølgelig i indkøbskurven.
Eftersom min morgenmad som regel består af en smoothie, fungerede det perfekt for mig at smide dem i fryseren (efter lidt rengøring og skæren ud i tern).
Sharon frugten er et tomatlignende bær, som indeholder en smule kostfibre, men mest af alt består de egentlig bare af frugtsukker. De er altså lækre, og meget søde i smagen.

Desuden er jeg begyndt at tilføje chili til mine smoothies. Chili indeholder massere af C-vitamin. Det er desuden også rigtig godt for fordøjelsen, og så fungere det super fint med lidt "bid" i konstrast til den ellers meget søde smoothie.

300 g. honningmelon
½ chili
200 g. cheasy vanilje 0,1 %
150 g. frossen sharonfrugt
50 g. banan
2 spsk. Tørret mynte (frisk er selvfølgelig til hver en tid bedre)





Protein
12 g.
Kulhydrat
48 g.
Fedt
2 g.
I alt
370 kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar