torsdag den 9. januar 2014

Kylling i tomatsovs




Før i tiden blev jeg drillet med at jeg ikke kune tåle rester. Jeg synes simpelthen ikke at der var noget mere kedeligt end at tømme forårdskammeret, eller sidde og stikke i gårdsdagens korteletter i fad.
Heldigvis har tiderne ændret sig, og de drillende ord kommer nu i form af, at jeg har en tendens til at smide alt i fryseren, og jeg mener ALT! Men hey, hvem vil ikke optimere og spare penge?
Forleden havde jeg fx. en lille sørgelig cheddar rest i køleren. Og eftersom jeg sjældent spiser ost til hverdag, så skyndte jeg mig at rive osten og smide den i fryseren. Så slipper jeg både for at bruge unødvendige penge på ost når jeg en sjælden gang imellem mangler det, og så er det samtidig revet og klar til at toppe en ret af med, any given time:)




Men tilbage til forrådskammeret; Jeg fandt igår 1 kg. kyllingelår i fryseren, et par dåser hakkede tomater i forrådsskuffen og en gang frisk spinat fettuccine pasta i køleren.
Det blev til en lille nem italiensk pasta ret. - Hvem ku' ikke lige tåle sådan en mundfuld??

1 kg. kyllingelår

800 g. hakkede tomater (2 dåser)

250 g. fettuccine pasta m. spinat (1 pk.)

160 g. løg (ca. 1 stort)

2 fed hvidløg

1 spsk. olie

3 spsk. tørret basilikum

2 spsk. paprika

+salt og peber
Start med at brun kyllingelårene af i fedtstoffet sammen med løg og hvidløg, til de har fået lidt stegeskorpe hele vejen rundt. Placér dem herefter i et ildfast fad. tilføj krydderierne og de hakkede tomater til panden og lad det simre lidt mens du smager det til. Hæld herefter tomatsovsen udover kyllingelårene og stil det så tildækket i ovnen i 1 times tid v. 160 grader (jeg bruger vådt bagepapir).
Mens retten køler af på bordet koges pastaen i et par minutter i let saltet vand.
Herefter er den klar til at blive serveret for fire sultne snuder!:)

Pr. portion:
Protein
58 g.
Kulhydrat
54 g.
Fedt
26 g.
Indhold i alt
690 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar