tirsdag den 14. januar 2014

Gør salaten til en slikbutik!




Hvad er det egentlig vi godt kan lide ved bland selv slik konceptet?

Er det udelukkende for at få muligheden for selv at blande lige nøjagtig det slik man ønsker, så man undgår at sidde tilbage med alt det man ikke kan li' fra matador mixen?
ELLER er det i virkeligheden fordi vi elsker idéen om at blive en lille smule overrasket, når vi trodser de forskellige varianter af slik, som man kan bane sig vejen igennem i diverse slik butikker?

Personligt finder jeg mig meget tiltalt af den her lettere spænding omkring, hvad er mon det næste jeg skal tygge på?
Jeg har det på samme måde med sushi baren eller tapas restaurenten. De forskellige retter, smagsvarianter og små overraskelser, gør det lige lidt sjovere. Og så skaber det en rigtig fin hygge omkring måltidet, og er det i virkeligheden ikke dét det hele handler om?

De fleste af os kan have udfordringer når det kommer til hvad man stopper i munden.
Netop dette hygge element, og spændingen omkring de forskellige ting et måltid kan bestå af, er noget der går klart ind hos mig.
Det gør også at jeg hurtigt kan spæde op med lidt for mange ting når det er spisetid. Det er selvfølgelig noget man skal være opmærksom på, så man ikke ender med en masse unødvendigt tilbehør. Men er man bare en smule opmærksom, kan man sagtens få det sunde måltid, til at virke sjovt og hyggeligt.

Hvis nu aftensmaden en sjælden gang i mellem skal nydes inde foran skærmen, er der intet forgjort i det. Man skal bare være opmærksom på ikke at forgabe sig så meget i det der nu køre i fjernsynet, at man glemmer at man har spist og muligvis sidder tilbage med følelsen af "Hvornår skal vi spise??"
Majspandekager m. røget laks, pesto/hytteost dressing og grønt

Højbelagte fiskemadder m. karrydressing på skyr 

Salat m. kogt/afkølet spelt, avokado/hytteost dressing, rugbrøds croutoner, rejer og grønt
HUSK AT GØRE MÅLTIDET TIL EN FEST!:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar