tirsdag den 26. november 2013

Pizza muffins

 

Der er så mange gode elementer ved dette lille pizza-snegls-lignende alternativ, at det indbyder til en punktopstilling:


  • Højt protein indhold (æg, skinke og hytteost)
  • De grønne sager er udelukkende grove. Dvs. At de består af massere af kostfibre, der mætter godt.
  • Lavt fedtindhold
  • Kalorielet
  • Billigt at lave !!!
  • Meget idéel for paleo entusiasterne
  • Kan bruges både som mellemmåltid, eller som supplement i et større måltid
  • Yderst transportabel, og smager fremragende afkølet !




Der er altså ingen undskyldning for ikke at kaste sig ud i denne kreation. Og hæng jer endelig ikke for meget i de grøntsager jeg har brugt, men et godt råd er, at hold jer til de grove, knap så vandholdige, så den bette muffin har en chance for at holde sin form :)


200 g. grønkål (fra frost)


2 æg


3 æggehvider


100 g. gulerod


100 g. ærter


60 g. løg


100 g. hytteost


100 g. skinketern


10 g. chili


+salt, peter, basilikum og oregano



Jeg startede med at smide æggene i en blender med grønkål (direkte fra frost). Så hakkede jeg løg og chili, rev guleroden og blandede så hele massen sammen og fordelte dem ud i 12 lige store forme.


Bag v. 190 grader i bunden af ovnen i ca. 40 min.







Jeg har været fedtet med fedtet i denne ret. Derfor hang mine muffins fast i formene. Jeg anbefaler altså at man enten ta’r hvad der svare til en spsk. Olie og fordeler i formene -> svare til ca. 130 kcal. Ellers så brug muffinforme i papirs form).


Indhold pr. stk.:

Protein
5,75 g.
Kulhydrat
4 g.
Fedt
1,5 g.
I alt
50 kcal.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar