lørdag den 15. marts 2014

speltsalat m. abrikos og pinjekerner

Perfekt tilbehør til fisk!:)




Trods jeg lige har investeret i en god portion chiafrø, må jeg nok indrømme, at jeg godt kan være lidt for fedtet til at eksperimentere med diverse famøse korn, frø og kerner. Dog er jeg fan af speltkerner, som kommer i en fin pakke til omkring en 10'er i REMA1000.
Her er en lille nem salat, som går rigtig godt til fisk, og så er der nok til to mennesker!:)



200 g. spelt
50 g. tørret abrikos
25 g. pinjekerner
1/3 citron
4 spsk. Soya
en håndfuld persille





Start med at koge speltkernerne efter anvisningen på pakken, smid dem herefter på køl så de er afkølede til når vi rammer spisetid:)
Herefter lægges de tørrede abrikoser i blød og pinjekernerne ristes på en tør pande. Abrikoserne behøver ikke meget mere end 10 min i vand - det handler bare om at de skal være lidt blødere. Herefter skæres de ud sammen med persillen. Til sidst vendes hele baduljen sammen med saften fra en kvart citron og soya.

Opskriften her passer med to portioner:


Protein
17,5 g.
Kulhydrat
85 g.
Fedt
11 g.
I alt
500 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar