onsdag den 12. marts 2014

Chiagrød m. kokos og blåbærprotein

En lækker, over-night morgenmads dish til de protein glade typer:)!

Chiafrø er rig på omega 3, proteiner og antioxidanter.
Bøtten her købte jeg i Bilka til omkring 100 kr.


Blåbær protein kan ofte fås hos diverse online proteinpulver forhandlere. De kommer tit som en lille bonus-portion ved siden af hvad man nu end har handlet frem til. Jeg kan godt lide at lege med protein pulver, men må nok erkende at jeg ikke (længere) er typen der skyder en shake ned på vej til træning. For det første træner jeg slet ikke så meget, og for det andet foretrækker jeg nok i virkeligheden bare en mad. However, så behøver du ikke nødvendigvis at bruge blåbærprotein, andre smagsvarianter kan også sagtens gøre det. Det kan også undlades helt, eksempelvis til fordel for en most banan, bær eller et revet æble.

Det jeg brugte her var:

- Ingen køkkenvægt;) -
1 alm. dåse light kokosmælk (6 %)
2 spsk. chiafrø
2 spsk. havregryn
2 spsk blåbærprotein
1 knsp. salt

Alle ingredienserne blandes sammen om aftenen og stilles herefter på køl natten over. Chia frø har en fantastisk sugeevne. Så det du opnår ved at ligge dem i blød natten over, er at de kan nå at suge rigtig meget væde til sig. Det samme med havregrynene. Du spare altså derfor på både frø og gryn, og ikke mindst kalorierne derfra.

om morgenen varmes grøden op ved medium varme så grøden lige får lov til at sætte sig det sidste, og du nu kan nyde en dejlig varm morgengrød. Velbekomme :)
Protein
24 g.
Kulhydrat
24 g.
Fedt
32 g.
I alt
470 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar