torsdag den 13. marts 2014

Grov salat m. tunmousse







Jeg spiser ofte salat. Men det kan godt være lidt en opgave at finde på noget nyt hele tiden. Jeg tager derfor sommetider mig selv i at benytte mig af diverse tilbud i supermarkederne, og herefter tvinge mig selv til at trylle et eller andet ud af mine køb. Jeg fandt eksempelvis en pose rosenkål til kun 7 kr. i REMA1000, så det var da en billig måde at mætte sig på, kål indeholder jo mange kostfibre, så hvorfor ikke?

Forleden endte det så med en tunmousse på bund af en billig dåse borlotti bønner (skyllet fri for sukkerlage), kogt og afkølet rosenkål og lidt andre godter fra køleren af. Altså rigeligt til at blive mæt af.


tunmousse:

1 dåse tun i vand

½ avokado
½ rødløg
2 spsk. kapers
2  spsk. soya
en lille håndfuld frisk basilikum (hvis ikke du har frisk ved hånden, kan tørret også bruges).

salat:
8 små rosenkål (kogt og afkølet)
100 g. borlotti bønner
4 spsk. soya
1 æg
½ æble
1 forårsløg


Start med at mose den halve avokado. hak så rødløg, kapers og basilikum, og rør det sammen med den moste avokado, tun og soya.
De afkølede rosenkål skæres ud i mundrette stykker og vendes i soya med bønnerne, som er skyllet fri for sukkerlage.

Pisk ægget og fordel det ud på en semi varm -nonstick- pande og lad ægget stivne, hvorefter panden vendes på hovedet og æggepandekagen falder ud. Rul den sammen og skær den ud i strimler.
Til sidst skæres æble og forårsløg ud. Der er nu kun tilbage at samle salaten, som du gerne vil have den serveret:) Velbekomme!

Tunmousse:


Protein
43,2 g.
Kulhydrat
10,8 g.
Fedt
15,7 g.
I alt
360 kcal.



Tunmousse m. salat:



Protein
65 g.
Kulhydrat
63 g.
Fedt
23,3 g.
I alt
720 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar