tirsdag den 3. december 2013

Spicy rødbede suppe



Der findes mange billige rodfrugter ude i butikkerne lige for tiden. Jeg fandt en god omgang rødbeder for en 5'er i Aldi, og så var aftensmaden jo reddet:)!


1500 g. rødbeder
200 g. løg
3 fed hvidløg
2 spsk. olie
3 liter vand
+ chili, karry, paprika, timian, salt og peber

Jeg skar rødbederne ud i så små stykker som jeg nu magtede (fremskynder kogeprocessen, der er åbenbart et eller andet ved rødbeder, der gør at det tager ekstremt lang tid at koge dem ud). Så hakkede jeg løgene og svitsede det i en gryde med olien og alle krydderierne i 10-15 min. Så hældte jeg vand på og lod suppen små-simre i lidt over en times tid (eller ihvertfald til der ikke er mere bid tilbage i rødbederne).
Så blendede jeg det hele og smagte til sidst til med salt og peber.

Det kan godt være at foruden farven, ser suppen lidt kedelig ud. Men lad jer endelig ikke narre; de søde rødbeder i kombination med de stærke krydderier er ihvertfald et hit hos mig!

Der er ca. 4 portioner i denne omgang.

Pr. portion:

Protein
7 g.
Kulhydrat
42 g.
Fedt
7,75 g.
Indhold i alt
250 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar