mandag den 16. september 2013

Fiskefrikadeller m. torsk


Endu en lille sjov måde og få fisk på! Med lidt inspiration fra Thailand!
Det tar ikke meget mere end 5 min at smide dellerne sammen, hele balladen skal nemlig bare en tur igennem foodprocessoren!:)




300 g. torsk

60 g. løg (ca. 1 løg)

1 æg

1 spsk. majsstivelse

1 chilli (mindre kan også gøre det)

10 g. ingefær

40 g. sesam

+salt, peber, og en masse urter. Jeg brugte en stor håndfuld persille.



Jeg rev ingefæren fint, skrabede kornene ud af chillien og kørte det igennem foodprocessoren med torsk, løg, æg, majsstivelse, salt, peber og urter. Du bestemmer selv hvor grove dine deller skal være. Jeg kan godt lide at der er lidt struktur, så man ikke nødvendigvis står med én stor gang plukfisk:)
Så klattede jeg dellerne ud på en bageplade, dryssede med sesam og bagte dem v. 180 grader i 30 - 40 min.
Sesam indeholder gode kostfibre samt umættet fedt! Vi må altså ikke glemme at få "lidt af det hele" - alle makronærringsstofferne (Protein, Kulhydrat og Fedt) indgår i vigtige processor i kroppen. Så selvom fiskedellerne her ville være en smuule mere kalorielette uden sesam, så skal man huske at prioritere en varieret kost:)




Jeg fik 14 deller ud af min portion:




Protein

71 g.

Kulhydrat

23 g.

Fedt

28 g.

Indhold i alt

640 kcal.


Pr stk.:



Protein

5 g.

Kulhydrat

1,6 g.

Fedt

2 g.

Indhold i alt

45 kcal.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar