søndag den 15. september 2013

Hvide asparges m. parmaskinke og grøntsagsmos



Jeg har formået at få fingrene i de fineste hvide asparges. Jeg gav omkring en 10'er pr stk. men så fik de også lov til at være hovedingrediensen i denne lille lette søndags frokost:)

180 g. hvide asparges

70 g. parmaskinke

7 g. olie

200 g. grøntsagsblanding

100 g. skummetmælk

+salt, peber og krydderier

Jeg startede med at skrælle den yderste skral af de to asparges, da den godt kan være lidt "trådet" og sej. så viklede jeg noget parmaskinke omkring og smed dem på en pande v. lav/medium varme sammen med en tsk. olie. imens de stille tog lidt farve, kogte jeg grøntsagerne med lidt salt og kørte dem herefter igennem blenderen med mælk, salt peber og lidt basilikum. Jeg ville gerne beholde noget bid i mine asparges, så det eneste jeg bestræbede var, at få min parmaskinke sprød og gylden.
Og det var såmænd bare det:)



Protein
34 g.
Kulhydrat
20 g.
Fedt
18 g.
Indhold i alt
400 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar