mandag den 7. oktober 2013

Mango/avokado salat m. bulgurs crumble!



Et pragteksempel på "hvad der lige var" kan blive til!
Jeg skulle på forlænget weekend med mine piwer, så da jeg kom hjem fra arbejde torsdag aften, så jeg ikke nogen grund til at fise ud og handle ind;)
Jeg fandt lidt kogt og afkølet bulgur i køleskabet, en mango og en avokado.. og så var der vist lidt peanuts i en skuffe et sted.......

150 g. avokado
300 g. mango
100 g. bulgur (kogt og afkølet)
20 g. peanuts



Jeg startede med at knuse mine peanuts hvorefter jeg blandede dem med bulguren. Så bredte jeg det ud på en bageplade og grillede det i 15 min. i bunden af ovnen v. 150 grader (husk og hold øje.. grillen i min ovn er fx. lidt sløj)
Mens min crumble blev rigtig lækker og sprød i ovnen, skar jeg avokado og mango ud, og placede dem (total overskudsagtigt) på en tallerken.. da cumblen var færdig, lod jeg det køle lidt af før jeg dryssede det ud over mine frugter:)

Indhold:

Protein
20,6 g.
Kulhydrat
144,28 g.
Fedt
33,1 g.
I alt
950 kcal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar