torsdag den 2. januar 2014

Gode råd til slankekuren


GODT NYTÅR FOLKENS! Håber i er kommet helskindet (bogstaveligt talt) ind i det nye år !!


NU hvor vi netop har taget hul på 2014, er der mange der samtidig også sparker kuren igang. Og det er såmænd også en rigtig fin ting, især ovenpå alle de julegodter, som jeg bestemt ikke mener man bør fraskrive sig. Men så må man som sagt også efterfølgende være klar til at gi' træningen en ekstra skalle, spare på fedtstofferne og holde nallerne for sig selv, når man passere fy-fy hylderne i fakta.


Jeg har nogle få gode råd til et succefuldt vægtab (Sidder I endvidere med flere spørgsmål, eller blot mangler et godt råd, så tøv endelig ikke med at give lyd fra jer!)

Here goes:

  •  Brug tallerken modellen som vist på overnævnte billede.
    ->Kød, fjerkræ, æg, fisk, ost og fedtstof tilsammen fylder 1/5 af tallerkenen 
    ->Brød, kartofler, ris eller pasta fylder det dobbelte dvs. 2/5 af tallerkenen 
    ->Grøntsager og frugt fylder 2/5 af tallerkenen
  • Hellere levne end at revne! Trods jeg hader madspild, så er vi danskere slemme tid at skulle føle trommesyge før vi mener vi er mætte. Ofte skal maden lige lægge sig i maven, før den egentlige mæthed kommer til sin ret. Mærk derfor efter, og husk på at lidt har også ret.
  • Er du sliksulten efter et måltid, så børst dine tænder, eller snup et tyggegummi. Det tricker hjernen til ikke at forbinde det saltede måltid med noget sødt efterfølgende, hvis du har denne tendens for vane.
  • Pas på med at fraskrive dig alt det du holder af. Søg istedet efter alternativer, eller start med at skære ned på evetuelle mængder. Jeg anbefaler ikke at tage en kold tyrker. Bryder du dine vaner 100 %, bliver det svært at holde skansen efter dit vægttabsforløb, hvis du overhovedet når til dit vægtmål. Byg derfor den nye livsstil stille og roligt op.
  • Er du som jeg, glad for mad. Så ligger der også nogle muligheder i at motionere. Mit nytårs fortsæt lyder på at jeg skal igang med at gå til spinning! Trods jeg er glad for sport, så må jeg nok erkende at jeg aldrig har fundet mig selv sadle op på den cykel. Men nu skal det altså være! Bum!
     
  • Udfordre altså dig selv, det handler også om udvikling. Find dig selv med nye vaner i kombination med de gamle, så man fremadrettet kan spore sig ind på en sund livsstil.

    Jeg har et hav af flere gode råd, men det er vigtigt at sige, at det også handler om den individuelle person. Husk at bevare den sunde fornuft, dét alene kan bære dig langt:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar